понедельник, 25 ноября 2019 г.

Конспект із ЗЛ для 5 кл


26.11.2019
Конспект уроків із зарубіжної літератури
№ 23-24 для 5 класу
Тема. Контрольна робота №2 за творчістю О. С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда. Дж. Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»)
Мета:
·        навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю англійського поета; допомогти їм відкрити для себе красу поезії;
·        розвивальна: формувати навички роботи з підручником, виразного читання віршів, спостереженням над поетичним текстом, уміння висловлювати свої думки та враження;
·        виховна: виховувати любов до природи, до поезії.
Теорія літератури: вірш, пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора, рима, ритм.
Обладнання: портрет письменника, краєвиди Англії (Додаток 1), роздатковий матеріал.
Тип уроку: бесіда з позакласного читання, урок контролю та корекції знань, умінь  і навичок.
Хід уроку
І. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК (Додаток 2)
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Слово вчителя
   Уявіть, що в у вас поганий настрій через якісь неприємності, що ви не дуже добре почуваєтесь… Чи зможете ви в цей час сказати, написати щось підбадьорююче, радісне, оптимістичне, підтримати інших? Важко, правда? А от відомий англійський письменник Джон Кітс, який мав дуже  який мав дуже багато проблем  і матеріальних, і фізичних, котрому доля відвела надто короткий вік, - зміг! Читаючи його вірші, нізащо не здогадаєшся, що за тягар (і не один!) лежить на душі у автора тих поетичних рядків.
   Про природу – просту й величну, лагідну та грізну, прекрасну та вічну, яку змальовував у своїх творах Джон Кітс, і будемо говорити на сьогоднішньому уроці.
ІV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з розділом підручника «Літературна розминка» (ст. 116)
2. Виразне читання статті про Дж. Кітса (ст..116-120)
3. Виразне читання поезії Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна» у перекладі В. Мисика (ст. 121)
4. Словникова робота
Доли – долини. Коник, цвіркун – комаха, яка тертям крил створює тріскучі звуки. Сіножать -  місце, відведене для косіння трави на сіно.
5. Обмін враженнями про вірш, евристична бесіда
o   Яке враження справив на вас вірш?
o   Який його настрій – сумний, веселий, задумливий, бадьорий, захоплений?
o   Як ви розумієте «поезія землі»?
o   Що протиставляється у творі?
o   Які слова, вирази в поезії вжиті в переносному значенні?
6. Слово вчителя
    Як ви помітили, поетичні твори суттєво відрізняються від прозових творів, які ми читали. І перш за все наявністю рими і ритму, своїм звучанням, подібним до пісні.
7. Словникова робота
Рима – співзвучне закінчення віршованих рядків.
Ритм – рівномірне чергування наголошених і ненаголошених рядків.
8. Поетичний практикум
Завдання №1
§  Знайдіть ритм у вірші «Про коника та цвіркуна».
§  Відчуте ритм, проговоривши повільно слова.
Завдання №2
*    Виконайте завдання №1 із «Літературного практикуму» підручника.
*    Знайдіть у вірші Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна» епітети, визначне їхню роль.
*    Знайдіть метафори у вірші Дж. Кітса «Поезія землі».
*    Виконайте творче завдання, придумавши епітети та метафори до образу дощової краплі, крижинки і хмари.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Робота з таблицею
Змагання, хто швидше впише в таблицю художні засоби за віршем «До солов’я», вміщеним у розділі підручника «Літературна кухня» (Додаток 3).
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
Для мене поезія – це…
VII. ПОВІДОМЛЕНЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ
Напам’ять вивчити вірш Й. В. Ґете «Нічна пісня подорожнього»








                                                         








Додаток 1
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "дж кітс"
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "краєвиди англії"
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "краєвиди англії"





Додаток 2
Контрольна робота №1 за творчістю О.С.Пушкіна,Г.К.Андерсена,О.Уайльд.
Варіант І
Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1. «Край лукоморя…» - це вступ до твору О.С. Пушкіна:
а) «Казка про рибалку та рибку»;
б) «Руслан та Людмила»;
в) «Казка про мертву царівну та про сімох богатирів»
г) «Казка про царя Салтана»
5.У садку китайського богдихана (імператора) росли прекрасні квіти, і до них були привязані срібні дзвіночки для того,щоб:
а)їх ніхто не вкрав;                       б)краще росли;
в)звертали на них увагу;              г)довго не вяли.
6.Придворні,які ніколи не чули соловя,за його спів уважали:
а)стукіт дятла;                                     б)мукання корови;
в)дзижчання комара;                           г)мекання кози.
7.Штучний соловей умів співати:
а)пісні всіх птахів;                               б)одну соловїну мелодію;
в)людським голосом;                           г)як справжній, живий соловейко.
8.Про кого йдеться? «А навколо зі складок великого оксамитового запинала витикались якісь дивні голови, одні страхітливо потворні, а інші лагідні та приємні».
а) заклопотані придворні дами;
б) добрі та погані вчинки володаря;
в) домовики,привиди,лісовики;
г) мрії імператора,здійснені та нездійснені.
- Поєднати героїв за назвами казок, у яких вони діють:
9. Чорнявка                                            а) «Соловейко» Г.К.Андерсена
10.Кухарочка                                         б) «Хлопчик-зірка» О.Уайльда
11. Лісоруб                                            в) «Руслан і Людмила» О.С.Пушкіна
                                                     г) «Казка про мертву царівну…» О.С.Пушкін
12.Продовжте речення : «Інакомовне зображення рис характеру, поведінки, взаємин людей і явищ суспільного життя – це …»
Достатній рівень ( 1,5  бала за правильну відповідь)
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь на одне із завдань)
а) Висловіть свої міркування про силу природи й мистецтва (за вивченими творами та власними спостереженнями).
б) Продовжте історію царівни з казки О.С.Пушкіна.












Контрольна робота №1 за творчістю О.С.Пушкіна,Г.К.Андерсена,О.Уайльд.
Варіант ІІ
Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1.У творі О.С.Пушкіна «Край лукоморя…» казки розповідається:
а)оповідач;                                        б)лісовик;
в)кіт учений;                                      г)бурий вовк.
5.Китайський богдихан (імператор) дізнався про соловя у своєму саду з:
а)розповідей придворних;                    б) розповідей японських купців;
в) книги японського імператора;          г) розповіді кухарки.
6.Богдихан(імператор),почувши спів соловя:
а)розсердився;                                     б) засміявся;
в)заплакав;                                             г)залишився байдужим.
7.Штучний соловей не міг допомогти хворому богдиханові(імператорові тому,що:
а)його потрібно було завести;
б)він співав і не чув,про що його просять;
в)був байдужим до чужого горя;
г) він був злий на богдихана(імператора).
8.Соловейко погодився прилітати до богдихана(імператора) й співати йому за однієї умови, що імператор:
а)буде давати їжу всім птахам у лісі;
б)нікому про нього не розповість;
в)присвоїть йому високе звання придворного;
г)запросить до себе родичів соловя.
- Поєднати героїв та назви казок,у яких вони діють:
9.Єлисей                                                  а) «Руслан і Людмила» О.С.Пушкін
10.Кіт Учений                                         б) «Казка про мертву царівну…» О.С.Пушкін                 
11.Зайчення                                             в) «Соловейко» Г.К.Андерсена
                                                                  г) «Хлопчик-зірка» О.Уайльда
12.Продовжте речення:
«Різке протиставлення повязаних між собою героїв, становищ, характерів, душевних та природних станів – це….»
Достатній рівень(1,5 бали за правильну відповідь)
 Високий рівень(3 бали за правильну відповідь на одне із завдань)
а)Висловіть своє судження про значення літературної казки в житті людиною
б)Продовжте історію Солов’я з однойменної казки Г.К.Андерсена.













Додаток 3
Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори



Епітети
Прикметники-означення – не епітети
Метафори









Комментариев нет:

Отправить комментарий