понедельник, 2 декабря 2019 г.

Конспект із ЗЛ для 6 кл


03.12.2019
Конспекти уроків із зарубіжної літератури
№ 25-26 для 6 класу
Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Подорож Скруджа в часі і просторі
Мета:
·        навчальна:  ознайомити учнів з життям і творчістю письменника, зацікавити ними; допомогти виділяти ключові елементи сюжету, визначати їхню роль; ознайомити учнів із розділами твору; допомогти усвідомити їхнє ідейно-художнє значення, естетичну привабливість;
·        розвивальна: розвивати в учнів образне аналітичне мислення, навички виразного читання, переказу художнього твору, висловлення думок і вражень щодо прочитаного, навички самостійної роботи з художнім текстом, уміння переказувати;
·        виховна: прищеплювати учням повагу до загальнолюдських моральних цінностей, кращі людські якості, почуття милосердя, повагу до сімейних цінностей.
Теорія літератури: повість, різдвяний твір, реальне, фантастичне.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору (Додаток 1).
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, комбінований урок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АНАЛІЗ КОНТРЛЬНОЇ РОБОТИ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
   Свято Різдва – улюблена пора не тільки для дітей, а й для дорослих. Це свято, коли хочеться стати кращим, добрішим, кожен намагається вірити в краще прийдешнє. Але, як виявляється, так думають не всі. Дядечко Скрудж, герой твору англійського письменника Чарльза Діккенса, вважає цей день звичайним, не розуміє, чому люди радіють і веселяться,  якщо їм інколи немає де погрітися і вдосталь поїсти. Що ж примусило героя змінити свою думку – дізнаємось на нинішньому та наступних уроках.
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСТЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання статті підручника про Чарльза Діккенса (ст. 82-83), рубрика «Літературна розминка» (ст. 82), «Авторитетна цитата» (ст. 84)
2. Ознайомлення з побудовою «Різдвяної пісні в прозі» (ст. 85)
3. Бесіда за запитаннями підручника з рубрики «Перевірте себе» (ст. 85)
4. Евристична бесіда
o   Яке враження справили на вас перші сторінки роману? Чи зацікавили вони вас?
o   Хто такий Скрудж? Як автор одразу характеризує його?
o   Як люди ставились до Скруджа? А як він на це реагував?
o   Хто такий Марлі? Яким було його лице, коли він з’явився перед Скруджем?
o   Від чого Марлі застерігав свого колишнього компаньйона і про яку надію говорив?
o   Опишіть відвідувачів контори Скруджа. Чого вони хотіли, як реагував на їхні відвідини Скрудж і як – його клерк?
5. Відповіді на запитання «Літературного практикуму» (ст. 90)
6. Міні-диспут «Чи справді щасливе сімейне життя – одна з найбільших людських цінностей?»
7. Евристична бесіда
§  Чому Діккенса називали письменником, якого любили всі?
§  Завдяки яким якостям Чарльз здолав усі життєві негаразди?
§  Що допомогло йому в дитинстві позбутися самотності?
§  Про що Діккенс найбільше мріяв з дитинства?
§  Які життєві події могли завадити Діккенсу досягти мети?
§  Хто і чому сказав по письменника, що ой сам себе виховав?
§  Ким хотів стати Діккенс за фахом і ким став?
§  Кого із своїх героїв найбільше любив Діккенс?
§  З якого твору починається літературна слава Діккенса?
§  Із яким псевдонімом увійшов Діккенс у літературу?
§  Що допомагало йому помічати найменші дрібниці у житті та людях?
§  Чому про Діккенса говорили, що він змінив свою країну на краще, хоча ніколи не був при владі?
8. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
Свято Різдва для мене є…
9. Слово вчителя
   Страшно, коли людина нікого не любить, ні про кого не дбає. Таку людину ніхто не чекає вдома, вона почувається самотньою серед людей. Маючи багато грошей, вона відмовляє навіть собі у простих земних радощах. Духи минулого та теперішнього Різдва показують Скруджеві, що він утрачає, який він має вигляд у очах інших, чим себе обділяє. Разом із героєм замислюємось над цим і ми.
10. Читання твору Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»
*    Запишіть ланцюжком події дитинства та юності Скруджа, які він згадав завдяки першому Духові.
*    Прокоментуйте слова з твору: «- Твої губи тремтять, - сказав Дух.- а що це котиться в тебе по щоці?».
11. Евристична бесіда
v Про що жалкував Скрудж, побачивши себе самого малим, що сидів самотнім у занедбаній школі?
v Які книги читав малий Ебенезер? Про що це свідчить?
v Як звали сестру Скруджа і що вона для нього зробила?
v Як Феззівіг, у котрого замолоду працював Скрудж, святкував Різдво?
v Про що сперечались перший привид і Скрудж?  Що означають слова Скруджа: «Він має владу зробити нас щасливими чи нещасними, а нашу працю – легкою чи тяжкою, перетворити її на задоволення чи муку. Нехай він робить це словом чи поглядом, за допомогою чогось настільки незначного й невагомого, що не можна ні обчислити, ні обмірити, - та все одно добро, яке він чинить, вартує цілого статку»?
v Яку картину показав перший дух Скруджеві наостанок? Чому вона виявилась болючо-нестерпною для героя?
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Міні-диспут «Чи впливає на подальше життя людини те, як вона провела дитинство?»
2. Творча робота
Складіть схему і за нею розкажіть про взаємини головного героя з іншими людьми, про ставлення до багатства Скруджа й людей, які його оточують.
VI. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОННАННЯ
1. Виконати онлайн тест
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
У дитинстві, на мій погляд, характер закладається під впливом…


























Додаток 1
Результат пошуку зображень за запитом "Чарльз Діккенс"
Результат пошуку зображень за запитом "різдвяна історія чарльз діккенс"
Результат пошуку зображень за запитом "різдвяна історія чарльз діккенс"


Комментариев нет:

Отправить комментарий