10 клас
35 год. (1 год/тиждень)
№ з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
|
|
ВСТУП
ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ
СВІТІ
|
1
|
04.09
|
Значення художньої літератури для
людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій.
Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості.
Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування
української нації.
ТЛ Автор, читач, художній
переклад, діалог культур.
ЛК Використання Інтернету для
розширення кола читання.
УСУкраїнські бібліотеки.
Електронні ресурси українських бібліотек.
|
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ
|
|
2
|
11.09
|
Греція
Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер
(приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором
учителя).
Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».
ТЛ Міф, епічна поема.
|
3
|
18.09
|
Уславлення людського розуму,
вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й
несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.
|
4
|
25.09
|
Італія
Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.
Розвиток мовлення.Написання тез до теми:
«Специфіка італійського Відродження» або презентація учнівських проектів.Зошит
|
5
|
02.10
|
Данте
Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V).
Роль Данте Аліґ’єрі в історії
європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній
синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.
Особливості композиції поеми.
|
6
|
09.10
|
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова
своєрідність твору.
|
7
|
16.10
|
Англія
Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям Шекспір
(1564 – 1616). «Гамлет».
Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в
трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.
Один із монологів
Гамлета напам’ять (за вибором учителя).
|
8
|
23.10
|
Художній простір (данське
королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури.
Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його
рецепція та інтерпретації в наступні епохи.
ТЛ Вічний образ, трагедія.
ЛК Утілення поем Гомера і Данте,
трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва.
УС Українські переклади творів.
Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу.
Гомерівські, дантівські й
шекспірівські мотиви у творчості українських поетів.Зошит
|
9
|
06.11
|
Контрольний твір за трагедією
Вільяма Шекспіра «Гамлет».
Тематична
|
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ
ТА ПЕРЕХОДУ ДО
РЕАЛІЗМУ XIX СТ.
|
|
10
|
13.11
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Німеччина
Романтизм у Німеччині.
Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії
романтизму. Віхи мистецького шляху.
ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна
сатира.
|
11
|
20.11
|
Ернст Теодор
Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості
Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст
твору. Символіка.
|
12
|
27.11
|
Росія
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика
Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність
творів.
ТЛ Психологізм.Зошит
|
13
|
04.12
|
Позакласне читання. Лірика
Ф. М. Тютчева й
А. А. Фета.Утілення образів
літературних творів у різних видах мистецтва. Романси на вірші поетів.
|
14
|
11.12
|
Розвиток мовлення. Аналітичне дослідження віршів Тютчева, Фета
(письмово).
|
15
|
18.12
|
США
Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен
(1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).
Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості
світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям
Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного
героя. Символи. Традиції й художнє
новаторство В. Вітмена.
ТЛВерлібр. УСМайстерність
українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську
поезію.
Напам’ять один уривок за вибором учня.
|
16
|
26.12
|
Контрольна робота з тем «Золоті сторінки далеких епох»,«Поезія й проза пізнього романтизму
та переходу до реалізмуXIX ст.».Тести,
відповіді на запитання.Зошит
Темтаична
І семестр
|
ІІ
семестр
17
|
15.01
|
Особливості роману ХІХ ст..
Значення Ґюстава Флобера для розвитку реалізму.
|
18
|
22.01
|
«Пані Боварі». Еволюція
Емми Боварі. Психологічні деталі
|
19
|
29.01
|
О.
Уайльд. «Портрет Доріана Грея» – взірець інтелектуального роману. Проблема
краси й моралі в романі Зошит
|
20
|
05.02
|
Система образів.
|
21
|
12.02
|
Еволюція головного
героя роману О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Роль фантастики і символіки у
творі.
|
22
|
19.02
|
РМ. Дискусія «»Портрет Доріана
Ґрея» слід вважати моральною чи аморальною книгою?».
|
23
|
26.02
|
Шарль Бодлер – пізній романтик і
зачинатель модернізму. Відображення світогляду та естетичних поглядів Бодлера
у збірці «Квіти зла» Зошит Тематична
|
24
|
04.03
|
Образи, символи, особливості поетичної мови у
віршах Ш.Бодлера. («Відповідності», «Вечорова гармонія»).
|
25
|
11.03
|
Теоретичні засади й художні відкриття поезії
французького символізму.
|
26
|
18.03
|
Поль Верлен – «король» символізму.
Естетичні погляди поета
у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній
пісні»Напам’ять Зошит
|
27
|
01.04
|
Своєрідність творчого розвитку Артюра Рембо. Поєднання рис
імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у
вірші «Моя циганерія»
|
28
|
08.04
|
Контрольна робота за темою «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму і модернізму в
ліриці».
|
29
|
15.04
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX столітті.
Роль М. Метерлінка у становленні «нової драми» .«Синій птах» – світла лірична феєрія про вищі
цінності людського буття. Символічний сенс сюжету
|
30
|
22.04
|
Ідея одухотворення
життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М. Метерлінка «Синій
птах». Образи Тільтіля та Мітіль
|
32
|
29.04
|
Паоло Коельо як представник постмодернізму. Зошит
|
33
|
06.05
|
Доля і призначення людини у романі «Алхімік» (огляд)
|
34
|
13.05
|
ПЧ.Найуспішніша
книга Сью Таунсенд –
«Таємний щоденник Адріана Моула» (огляд)
|
35
|
20.05
|
Підсумковий урок.
«Велике бачиться на відстані...»: від далеких епох до сучасності Зошит Тематична
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий