вторник, 24 сентября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 5 клас


24.09.2019
Конспект уроку
для 5 класу
№7-8
Тема.Китайська народна казка «Пензлик Маляна».Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець»(третя подорож)
Мета:  
·        навчальна: ознайомити учнів із казкою,допомогти учням усвідомити головну ідею та силу мистецтва;ознайомити з арабською народною казкою,допомогти учням усвідомити ідею утвердження жаги відкриття світу,мужності і людяності в казці;
·        розвивальна: розвивати образне та логічне мислення,навички виразного читання, переказу творів,характеристики героїв та аналізу художніх особливостей; виділення головних особливостей,самостійно відшуковувати інформацію;
·        виховна: виховувати гуманізм,цілеспрямованість,почуття захоплення прекрасним,мистецтвом,прагнення до пізнання,мужність та людяність.
Теорія літератури: народна казка,герой,художні та національні особливості казки, народна казка,цикл казок,герой художнього твору.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка виконання онлайн тесту https://naurok.com.ua/test/teoriya-literaturi-12622.html
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Вступне слово вчителя
   Сьогодні ми помадруємо до надзвичайної країни – Китаю.Цивілізація виникла в цьому місці земної кулі дуже давно,і саме китайцям належать багато винаходів,якими й досі користується людство:друкарством,папером,порохом,порцеляною,компасом.
   Але китайцям притаманна ще й велика любов до мистецтва.З давніх-давен славиться Китай малюнками тушшю,оригінальною поезією,прикладними видами мистецтва.Тому в китайських казках багато героїв-митців,а мистецтво уславлене як чарівна сила.
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Бесіда за змістом казки «Іссумбосі…»
o   Який епізод вам запам’ятався,сподобався,чому?Знайдіть це місце в тексті,зачитайте або перекажіть його.
o   Що спільного в різних казках народів світу про Хлопчика-Мізинчика?Чому його образ такий популярний у світі?
2.Інтерактивна вправа «Сонечко»
Малюємо умовне сонечко, всередині пишемо Іссумбосі,а на промінчиках риси характеру.
§  До кожної риси знайдіть підтвердження в тексті,зачитайте його.
§  Визначте,які з указаних прислів’їв підходять до образу Хлопчика-Мізинчика.
Невеликий червінчик,та дорогий.
З малої хмари великий дощ буває.
І баран буцне,як зачепиш.
Мели,Іване,доки вітру стане.
Краще їсти хліб з водою,аніж буханець з бідою.
Про вовка промовка,а вовк до хати.
Або виграв,або програв.
Ще не зловив,а вже скубе.
Мал золотник,до дорог(російське).
Всякі діла з малих починаються(японське).
У млині,що крутиться,вода не замерзає(японське).
IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Повідомлення учня,відео матеріалів про Китай.
2.Виразне читання китайської народної казки «Пензлик Маляна»
3.Словникова робота (Слова,що учні зуміють пояснити не записуємо)
Баский – дуже швидкий.
Грубка – піч.
Злидар – бідняк.
Мотка – схожий на сапу інструмент,тільки з коротким лезом.
Покої – кімнати великої пишної будівлі.
Припасував – приладнав.
Реманент – сільськогосподарські знаряддя праці,інструменти.
Стайня – приміщення для худоби.
Туш – чорна спеціальна фарба.
4.Обмін враженнями про прочитане
·        Що незвичайного,особливого ви помітили в цій казці порівняно з попередніми?
·        Що викликало приємні почуття,а що неприємно вразило?
·        Які деталі,подробиці вказують на те,що ця казка – китайська? (Мотика, бамбукова драбина,малюнки тушшю,імператор,дракон,фенікс,удав)
5.Евристична бесіда за питаннями підручника 3-4 (ст.40)
6.Інтерактивна гра «Навігатор»
Знайдіть у тесті і зачитайте епізоди,у яких розповідаєтся про те:
o   як Малян допомагав бідним селянам;
o   як герой урятувався в холодій стайні,потім утік;
o   як імператор через свою жадібність чуть був нез’їденим змієм.
7.Асоціативний диктант
Запишіть лише ті риси,людські якості,які притаманні Маляну. (Добрий,сміливий, жорстокий,рішучий,кмітливий,несміливий,розумний,великодушний,серйозний,веселий, балакучий,мовчазний,хитрий,пихатий,завзятий,працьовитий,цілеспрямований).
8.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення.
«Якби в мене був чарівний пензлик…»
9.Слово вчителя
   Казкою казок стала всім відома книга «Тисяча і одна ніч», а ім’ям легендарної оповідачки Шахразади почали називати усе казкове,найчарівніше,найпрекрасніше. Багато історій із цієї книги відомі з кінофільмів та мультфільмів,зокрема про пригоди Синдбада-Мореплавця.З ними ми й познайомимось ближче на сьогоднішньому та наступних уроках.
10.Читання статті підручника про арабський Схід,про історію створення книги «Тисяча і одна ніч»(ст..41-43)
11.Бесіда
Які казки із книги «Тисяча і одна ніч» ви знаєте?Яка вам подобається найбільше?
12. «Усне малювання»
Ви – художник-ілюстратор.Презентуєте обкладинку книжки «Тисяча і одна ніч» так, щоб кожен хотів мати її вдома.
13.Виразне читання арабської народної казки «Третя подорож Синдбада»
14. Словникова робота (Слова,що учні зуміють пояснити не записуємо)
Карк – шия.Кощавий – кістлявий.Нестямних – сильних,жахливих.Повсть – збита шерсть.Рожен – гостра залізна палиця для підсмажування м’яса на вогні.
15.Обмін враженнями про прочитане
·        Як гадаєте,чому багата людина,живучи у достатку і безпеці,свідомо наражає себе на страшну небезпеку,на страждання?
·        Опишіть зовнішність людожера.Що в ньому є від реальної людини,а що – фантастичного?Які ще напівфантастичні істоти наявні у творі?
·        Що допомагає героєві врятуватись від людожера та людожерки,а що утримує від самогубства?(Сміливість,кмітливість,удача,життєлюбність)
16.Прогнозування закінчення твору
Як ви гадаєте,чим закінчиться казка?Які ще якості виявить наш герой?
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК
Літературна гра «Хто найуважніший?»
Перевіримо,хто помітив найбільше спільного і найбільше відмінного між казкою про Синдбада і прочитаними раніше.(Можна провести командну гру)
VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Термометр»
Позначте на малюнку термометра свою зацікавленість на уроці.
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "термометр малюнок"
VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ



Комментариев нет:

Отправить комментарий