24.09.2019
Конспект уроку
для 6 класу
№7-8
Тема. Грецькі міфи. Міфи «Нарцис», «Пігмаліон».Байка як
літературний жанр,її характерні ознаки,особливості художньої будови,повчальний
зміст
Мета:
·
навчальна:
ознайомити учнів із
змістом давньогрецьких міфів;допомогти усвідомити їх ідеї та художні
особливості;ознайомити із поняттям «байка»,її особливостями,історію виникнення
та роллю у житті суспільства та виховання людей;
·
розвивальна: розвивати в учнів образне та критичне мислення,навички
виразного читання,переказу,уміння висловлювати думки та враження; розвивати у
учнів аналітичне мислення,навички роботи з підручником,додатковим матеріалом;
·
виховна: прищеплювати учням прагнення до здійснення мрій,до
вдосконалення власної особистості;прищеплювати учням кращі людські якості, використовуючи
алегоричний зміст байок.
Теорія літератури: міф,мотив,міфологічний образ,вічний образ,байка езопова
мова, алегорія,алегоричний образ.
Обладнання:додатки до уроку.
Тип уроку:комбінований урок.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ.
Перевірка домашнього завдання.
*підготовані повідомлення.
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ
НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Виразне читання міфу «Нарцис»
(ст.34-36)
2.Евристична бесіда
o
Ким
був Нарцис?(Надзвичайно вродливим та
самозакоханим юнаком.)
o
Де
німфа побачила Нарциса? (У гущавині
лісу,коли під час полювання Нарцис заблукав)
o
Як
звали німфу,що закохалась у героя?(Ехо)
o
Чому
Ехо втратила можливість розмовляти? (Її
покарала Гера)
o
За
що Афродіта покарала Нарциса? (За
нехтування коханням німф і дівчат)
o
Як
змінювався опис Нарциса?(На початку його
називали прекрасний, холодний, гордий,стрункий красень,самозакоханий,коли ж він побачив своє відображення у
воді,коли він відчув муки нерозділеного кохання,він почав марніти,страждати:
«тане,мов роса на квітах у проміннях гарячого сонця»;юнак був настільки
виснажений ,що чекав смерті,аби позбутися страждань.)
o
Як
німфи повелися,дізнавшись про смерть Нарциса? (Незважаючи на страждання,які він приніс,німфи вибачили йому і щиро
його оплакували.)
o
Яка
головна ідея цього міфу? (Засудження
самозакоханості, егоїзму, неспроможності любити.)
Міф про горду людину,яка любить і
поважає лише себе,вважає важливими лише свої проблеми,відомий і в наш час.І до
тепер нарцисом у переносному значенні
називають самозакохану людину.
3.Постановка
та розв’язання проблемного питання
§ Як відомо,давні люди створювали міфи,щоб пояснити явища
природи.Чому давні греки уявляли собі так багато чудовиськ, із якими героям
доводилось боротися? (Тому,що ще не
розуміли природи багатьох явищ.)
§ Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни і квітки нарциса.)
4.Виразне читання міфу
«Пігмаліон» (ст..37)
5.Бесіда
«Немов жива,стояла ця статую в майстерні
художника.Здавалося,вона дихає; здавалося що от-от вона зрушиться,піде й
заговорить».Як ви гадаєте,про що свідчить ця цитата?(Відомо,що греки досконало володіли мистецтвом створення скульптур.)
Якою є ідея міфу про Пігмаліона та Галатею? (Потрібно вірити у
свою мрію, створювати її самому.)
6.Вправа «Вибір»(Додаток
1)
На видноті стоять три
скриньки,підписані: «млинок», «смітник», «валіза».
Упродовж 3 уроків ми читали і
досліджували міфи давніх греків : про жертовного Прометея,про сильного
Геракла,про самозакоханого Нарциса,про відданого своїй мрії Пігмаліона.
Сподіваюсь,ці герої залишили слід
у ваших душах.Двайте з’ясуємо,який:
v у млинок кикаємо ту інформацію, що вас розважила;
v у смітник – неправильний,на вашу думку,вчинок героя;
v у валізу – те,що візьмете із собою у подальше життя.
7.Літературний диктант
(клоуз-тест)
Завдання. Завершіть речення.
Ø Утілення загальних уявлень у конкретній художній формі –
це…(художній образ).
Ø У давнину казку сприймали як фантазію,вигадку,а міф – як…(правду, реальність).
Ø Міфологія називає першопочатком усього Золоте Яйце у
народу…(Індії).
Ø Тефнут у Давньому Єгипті вважалась богинею…(вологи).
Ø Прометей прогнівив Зевса тим,що…(викрав вогонь і віддав його людям).
Ø За віруваннями єгиптян Ра – це..(бог Сонця,творець світу).
Ø Хижим птахом,що виконував волю Зевса і здійснював
покарання Прометея, був…(орел).
Ø За кількістю Геракл здійснив подвигів…(12)
Ø Юнак,якого за зверхність покарала богиня
кохання,перетворився на…(квітку нарцис).
Ø Потвора з тілом змії і 9 головами дракона – це…(гідра).
Ø Богиня кохання віддячила Пігмаліонові за його відданість
ти, що…(оживила статую,яку зробив
Пігмаліон).
Ø Після смерті юнака Нарциса німфа Ехо…(від страждань почала худнути,доки в неї не зостались лиш кістки і
голос;кістки перетворились на каміння,а голос живе і досі).
Перевірка літературного диктанту в парах під керівництвом
учителя,оцінювання і коментування.
8.Робота
з підручником.Опрацювання статті про байку «Літературний практикум»(ст..46)
9.Робота
зі словником літературознавчих термінів
Байка
– невеликий алегоричний
віршований або прозовий твір повчального характеру.
Алегорія – перенесення рис характеру людини,загальних уявлень про
них на конкретні образи тварин,птахів,рослин,предметів,людей.
10.Опрацювання
рубрик підручника «Цікаві подробиці», «Літературознавча довідка», «Літературна
кухня»(ст..47-48)
11.Евристична
бесіда
ü Хто такий Езоп?
ü Що таке езопова мова?
ü Які ви знаєте байки,хто їх склав?
ü З яких частин зазвичай складається байка?
ü Які тварини найчастіше з’являються в байках,що вони
уособлюють?
ü Як називається людина,що складає байки?
ü Що загалом можна сказати про байку?(Байка – дуже популярний жанр; байки почав складати Езоп,за його
сюжетами було написано чимало іншими авторами).
V.ЗАКРІПЛЕННЯ
ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК
1.Складання сенкана
Завдання. Складіть сенкан на слово «байка».
Байка.
Повчальна,дотепна.
Викриває,висміює,повчає.
За образами байки ховаються
людські характери.
Мудрість.
2.Розв’язання кросворда(Додаток 2)
Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках
слово,яке неодноразово звучало на уроці.
1.Видатний
український байкар.(Глібов)
2.Видатний
французький байкар.(Лафонтен)
3.Видатний
польський байкар.(Красіцький)
4.Видатний
російський байкар.(Крилов)
5.Повчальний
висновок байки.(Мораль)
Ключове слово: байка.
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Займи позицію»(Додаток
3)
·
Байка
може впливати на людей,допомагає боротися з вадами людського характеру.
VІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ
1.Ст.46-49.
*Тіло Нарциса перетворилося на квітку,а що сталося з
німфою Ехо?
Додаток 1
|
Додаток 2
Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках
слово,яке неодноразово звучало на уроці.
1.Видатний
український байкар.
2.Видатний
французький байкар.
3.Видатний
польський байкар.
4.Видатний
російський байкар.
5.Повчальний висновок байки.
Додаток
3
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий