понедельник, 23 сентября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 6 клас


24.09.2019
Конспект уроку
для 6 класу
№7-8
Тема. Грецькі міфи. Міфи «Нарцис», «Пігмаліон».Байка як літературний жанр,її характерні ознаки,особливості художньої будови,повчальний зміст
Мета:
·        навчальна: ознайомити учнів із змістом давньогрецьких міфів;допомогти усвідомити їх ідеї та художні особливості;ознайомити із поняттям «байка»,її особливостями,історію виникнення та роллю у житті суспільства та виховання людей;
·        розвивальна: розвивати в учнів образне та критичне мислення,навички виразного читання,переказу,уміння висловлювати думки та враження; розвивати у учнів аналітичне мислення,навички роботи з підручником,додатковим матеріалом;
·        виховна: прищеплювати учням прагнення до здійснення мрій,до вдосконалення власної особистості;прищеплювати учням  кращі людські якості, використовуючи алегоричний зміст байок.
Теорія літератури: міф,мотив,міфологічний образ,вічний образ,байка езопова мова, алегорія,алегоричний образ.
Обладнання:додатки до уроку.
Тип уроку:комбінований урок.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ.
Перевірка домашнього завдання.
*підготовані повідомлення.
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Виразне читання міфу «Нарцис» (ст.34-36)
2.Евристична бесіда
o   Ким був Нарцис?(Надзвичайно вродливим та самозакоханим юнаком.)
o   Де німфа побачила Нарциса? (У гущавині лісу,коли під час полювання Нарцис заблукав)
o   Як звали німфу,що закохалась у героя?(Ехо)
o   Чому Ехо втратила можливість розмовляти? (Її покарала Гера)
o   За що Афродіта покарала Нарциса? (За нехтування коханням німф і дівчат)
o   Як змінювався опис Нарциса?(На початку його називали прекрасний, холодний, гордий,стрункий красень,самозакоханий,коли ж він побачив своє відображення у воді,коли він відчув муки нерозділеного кохання,він почав марніти,страждати: «тане,мов роса на квітах у проміннях гарячого сонця»;юнак був настільки виснажений ,що чекав смерті,аби позбутися страждань.)
o   Як німфи повелися,дізнавшись про смерть Нарциса? (Незважаючи на страждання,які він приніс,німфи вибачили йому і щиро його оплакували.)
o   Яка головна ідея цього міфу? (Засудження самозакоханості, егоїзму, неспроможності любити.)
    Міф про горду людину,яка любить і поважає лише себе,вважає важливими лише свої проблеми,відомий і в наш час.І до тепер нарцисом у переносному значенні називають самозакохану людину.
3.Постановка та розв’язання проблемного питання
§  Як відомо,давні люди створювали міфи,щоб пояснити явища природи.Чому давні греки уявляли собі так багато чудовиськ, із якими героям доводилось боротися? (Тому,що ще не розуміли природи багатьох явищ.)
§  Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни і квітки нарциса.)
4.Виразне читання міфу «Пігмаліон» (ст..37)
5.Бесіда
*    «Немов жива,стояла ця статую в майстерні художника.Здавалося,вона дихає; здавалося що от-от вона зрушиться,піде й заговорить».Як ви гадаєте,про що свідчить ця цитата?(Відомо,що греки досконало володіли мистецтвом створення скульптур.)
*    Якою є ідея міфу про Пігмаліона та Галатею? (Потрібно  вірити у свою мрію, створювати її самому.)
6.Вправа «Вибір»(Додаток 1)
На видноті стоять три скриньки,підписані: «млинок», «смітник», «валіза».
   Упродовж 3 уроків ми читали і досліджували міфи давніх греків : про жертовного Прометея,про сильного Геракла,про самозакоханого Нарциса,про відданого своїй мрії Пігмаліона.
   Сподіваюсь,ці герої залишили слід у ваших душах.Двайте з’ясуємо,який:
v у млинок кикаємо ту інформацію, що вас розважила;
v у смітник – неправильний,на вашу думку,вчинок героя;
v у валізу – те,що візьмете із собою у подальше життя.
7.Літературний диктант (клоуз-тест)
Завдання. Завершіть речення.
Ø Утілення загальних уявлень у конкретній художній формі – це…(художній образ).
Ø У давнину казку сприймали як фантазію,вигадку,а міф – як…(правду, реальність).
Ø Міфологія називає першопочатком усього Золоте Яйце у народу…(Індії).
Ø Тефнут у Давньому Єгипті вважалась богинею…(вологи).
Ø Прометей прогнівив Зевса тим,що…(викрав вогонь і віддав його людям).
Ø За віруваннями єгиптян Ра – це..(бог Сонця,творець світу).
Ø Хижим птахом,що виконував волю Зевса і здійснював покарання Прометея, був…(орел).
Ø За кількістю Геракл здійснив подвигів…(12)
Ø Юнак,якого за зверхність покарала богиня кохання,перетворився на…(квітку нарцис).
Ø Потвора з тілом змії і 9 головами дракона – це…(гідра).
Ø Богиня кохання віддячила Пігмаліонові за його відданість ти, що…(оживила статую,яку зробив Пігмаліон).
Ø Після смерті юнака Нарциса німфа Ехо…(від страждань почала худнути,доки в неї не зостались лиш кістки і голос;кістки перетворились на каміння,а голос живе і досі).
Перевірка літературного диктанту в парах під керівництвом учителя,оцінювання і коментування.
8.Робота з підручником.Опрацювання статті про байку «Літературний практикум»(ст..46)
9.Робота зі словником літературознавчих термінів
Байка – невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального характеру.
Алегорія – перенесення рис характеру людини,загальних уявлень про них на конкретні образи тварин,птахів,рослин,предметів,людей.
10.Опрацювання рубрик підручника «Цікаві подробиці», «Літературознавча довідка», «Літературна кухня»(ст..47-48)
11.Евристична бесіда
ü Хто такий Езоп?
ü Що таке езопова мова?
ü Які ви знаєте байки,хто їх склав?
ü З яких частин зазвичай складається байка?
ü Які тварини найчастіше з’являються в байках,що вони уособлюють?
ü Як називається людина,що складає байки?
ü Що загалом можна сказати про байку?(Байка – дуже популярний жанр; байки почав складати Езоп,за його сюжетами було написано чимало іншими авторами).
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК
1.Складання сенкана
Завдання. Складіть сенкан на слово «байка».
Байка.
Повчальна,дотепна.
Викриває,висміює,повчає.
За образами байки ховаються людські характери.
Мудрість.
2.Розв’язання кросвордаодаток 2)
Подпись: 1Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.
 






1.Видатний український байкар.(Глібов)
2.Видатний французький байкар.(Лафонтен)
3.Видатний польський байкар.(Красіцький)
4.Видатний російський байкар.(Крилов)
5.Повчальний висновок байки.(Мораль)
Ключове слово: байка.
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Займи позицію»(Додаток 3)
·        Байка може впливати на людей,допомагає боротися з вадами людського характеру.
VІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ
1.Ст.46-49.

*Тіло Нарциса перетворилося на квітку,а що сталося з німфою Ехо?












                                                                                                                  

Додаток 1
Подпись: Млинок 







                                                         Подпись: Смітник






                                                         

Валіза
 









                                                                                                  

Додаток 2
Подпись: 1Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.
 






1.Видатний український байкар.
2.Видатний французький байкар.
3.Видатний польський байкар.
4.Видатний російський байкар.
5.Повчальний висновок байки.













Додаток 3

Так
 
 



























Комментариев нет:

Отправить комментарий