23.09.2019
Конспект уроку
для 8 класу
№7-8
Тема. Новий Заповіт (Євангеліє).Морально-філософський зміст
біблійних сюжетів і образів.Втілення сюжетів і образів священних книг людства у
мистецтві (література, живопис,скульптура,архітектура,кіно та ін..).УРМ(усно)
Мета:
·
навчальна:
продовжити ознайомлення з Біблією,пояснити відмінності між Старим Заповітом та Новим
Заповітом;ознайомити зі змістом
окремих євангельських притч;поглибити знання
учнів про притчу;продемонструвати вплив
Біблії на світове мистецтво;розкрити
особливості відображення сюжетів і образів священних книг у різних видах
мистецтва – живописі,музиці,кіно та ін...,гуманістичні цінності,втілені у
священних книгах людства;
·
розвивальна:
розвивати
логічне мислення та увагу,уміння характеризувати міфологічні образи,символи,що
трапляються в сюжетах священних книг,навички роботи в групах,спонукати до
дослідницької та аналітичної роботи;удосконалювати
навички виразного читання та вчити учнів мовленнєвої культури; розвивати художню уяву та творчі
здібності:
·
виховна
: виховувати повагу до християнського вчення та прагнення високих моральних
ідеалів,розуміння та інтерес до різних творів мистецтва.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі
вмінь та навичок учнів,урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання:тексти біблійних притч,репродукції картин та
скульптур,давньоруського іконопису,архітектурних пам’яток.
І Слово сталося тілом,і
перебувало між нами,
повне благодаті і правди,і ми
бачили славу Його,
славу як Однородженого від
Отця.
Євангеліє від Іоанна.14
Важлива думка християнського
вчення – любов до людини.
Нагірна проповідь
У Свіщенному письмі знаходиш
усе людське життя.
Релігія створила літературу і
мистецтво,все,що було
великого.Біблія – книга всесвітня.
О.Пушкін
Хід уроку
І.Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання.
1.Написаних творів-мініатюр «Найважливіша для мене заповідь»
2.Виконання авторського онлайн тесту( https://naurok.com.ua/test/bibliya-yak-osnova-dvoh-religiy-12538.html
).
ІІ.Актуалізація опорних знань
Бесіда
o
Чому
Біблія має таку назву?
o
Що
ви знаєте про час появи Біблії?
o
Хто
і якими мовами її писав?
o
Скільки
частин має Біблія?
o
Що
таке притча?
o
Що
таке алегорія?
o
Які
життєві принципи утверджують у Книзі книг?
o
Що
вам відомо про твори мистецтва біблійної тематики?
o
Чому
біблійні сюжети привалювали художників,скульпторів,композиторів?
ІІІ.Повідомлення теми і мети
уроку.Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя(виділене
записати у зошит)
Під час ознайомленн з Біблією ви
зазначали,що серед життєвих орієнтирів,які визначає книга,є такі поняття,як
порядність,відповідальність за свої вчинки, чесність, відданість Богові та
любов.
Слово любов у Біблії асоціюється з іменем Ісуса Христа,який став
проповідником нової віри – християнства.Саме він закликав відмовитись від
будь-якої помсти і любити ближнього свого,як самого себе. Про життя та смерть
Ісуса Христа,його вчення та послідовників розповідається в Новому Заповіт,з
яким ми сьогодні і працюватимемо.
IV.Вивчення
нового матеріалу
1.Словникова робота (поняття,які
учні зможуть пояснити до зошита можна не записувати)
Біблія –книга.
Заповіт(Завіт) – Союз.
Ісус – Спаситель.
Христос – Месія.
Євангеліє – блага звістка.
2.Загальні відомості про
Євангеліє
Слово вчителя(виділене
записати у зошит)
Євангеліє – головна частина Нового Заповіту.
Євангеліє містить розповідь про
Ісуса Христа,його життя,вчення,смерть і воскресіння.Християнською церквою
канонізовано (оголошено священними і внесено до Нового заповіту) чотири
Євангелія:Євангеліє від Матвія, Євангеліє від Марка, Євангеліє від Луки, Євангеліє
від Івана.
З точки зору багатьох спеціалістів,канонічні Євангелія,котрі було
визнано дуже рано,відрізняються від апокрифів по-перше,своєю простотою та
правдивістю;по-друге,мають найдавніше походження;по-третє,правильно подають
догматичні питання,що є запорукою чистоти віровчення;по-четверте,підкріплені
авторитетом апостолів або їхніх безпосередніх учнів.
Христос навчав людей притчами: «Відкрию у
притчах уста свої,розповім таємниці від почину світу». З деякими із притч ми сьогодні ознайомимось.
3.Читання та аналіз євангельських
притч
Притча про сіяча(Євангеліє від Матвія;13:1-23)
§ Чому Христос говорив притчами?
§ У чому суть притчі про сіяча?
§ Укажіть приклади алегорій у притчі.
§ Доведіть,що ця розповідь справді є притчею.
Притча про загублену вівцю й загублену драхму(Євангеліє від Луки;15:1-10)
Укажіть приклади алегорій у притчі.
У чому суть цієї притчі?
Як саме Христос відповідає на слова дорікання з боку
фарисеїв та книжників?
Чому Христос підкреслює,що і людина,І Бог однаково
радіють,що загублене було знайдено?
Притча про блудного сина(Євангеліє від Луки;15:11-32)
v Чи правильно вчинив батько,відпустивши сина?
v Чому батько простив молодшого сина?
v Як ви розумієте слова батька про сина: «Був мертвий і
ожив»?
v
v Що б могло статись,якби батько сина не простив?
v Який висновок із цієї притчі ми можемо зробити для себе?
v Чи перші дві притчі допомагають зрозуміти суть
викладеного у третій?
4.Слово вчителя(виділене записати у зошит)
Біблія – це бездонна криниця,з
якої черпали сюжети для своїх творів митці усіх часів.Сьогодні ми поговоримо
про втілення деяких біблійних сюжетів,і,можливо,нам відкриється велика тайна
Святої Книги – джерела натхнення багатьох митців.
5.Самостійна робота
На основі запропонованого вчителем матеріалу підготувати повідомлення.
1-ша група – «Біблійні мотиви в образотворчому мистецтві»
2-г група – «Біблійні образи в архітектурі та скульптурі»
3-тя група – «Біблійні мотиви у музиці та кінематографі»
4-та група – «Втілення сюжетів і образів священних книг у літературі»
V.Підбиття
підсумків уроку
1.Інтерактивна вправа «Продовж
речення»
Ø «Притча –це…»
Ø «Найвідоміші біблійні притчі належать…»
Ø «Своїми притчами Христос навчав…»
Ø «Із євангельських прит для себе ми можемо взяти…»
Ø «Згідно з християнською мораллю сенес людського буття
полягає в тому,щоб
…»
2. Інтерактивна вправа «Закінчи
речення»(вправу учні виконують в зошитах,
зачитують за бажанням)
ü Сьогодні на уроці я дізнався…
ü Сьогодні на уроці я навчився…
ü Сьогодні на уроці я здивувався…
VI.Домашнє
завдання
1.Підготуватись до контрольної роботи.
2.Виконати онлайн тест
https://naurok.com.ua/test/noviy-zapovit-vangelie-moralno-filosofskiy-zmist-bibliynih-syuzhetiv-i-obraziv-vtilennya-syuzhetiv-i-obraziv-svyaschennih-knig-lyudstva-u-mistectvi-literatura-zhivopis-skulptura-arhitektura-kino-ta-in-urm-usno-13510.html
*піготувати повідомлення про Коран
Комментариев нет:
Отправить комментарий