вторник, 26 ноября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 10 кл


27.11.2019
Конспект уроку із зарубіжної літератури
№12 для 10 класу
Тема. Гротескні образи в повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Викривальний зміст твору. Символіка
Мета — формувати компетентності: предметні (уміння визначати у творі елементи іронії та гротеску; навички аналізу художнього твору; кращі риси особистості; естетичний смак); ключові (уміння вчитися: пізнавальну активність, критичне мислення; комунікативну: навички спілкування в колективі й толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційну: уміння визначати роль деталі в тексті; навички роботи з книгою; загальнокультурну: читацькі інтереси; світогляд).
Тип уроку: урок-дослідження.
Обладнання: портрет Е. Т. А. Гофмана, ілюстрації до творів, роздавальний матеріал.
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
(Учитель перевіряє 3-4 плани до історії кар’‎єрного злету Цахеса. Охочі презентують складені ними кросворди (1-2), решта учнів розгадує їх.)
2. Практична робота (у парах)
Складіть схему «Вкрадені обличчя» за казкою Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...».
3. Евристична бесіда
· Сам автор за жанром схарактеризував свій твір як казку. Які ознаки казки ви помітили у творі?
· Чи показана у творі реальність?
· Назвіть реальних і фантастичних персонажів.
· Чому Цахеса можна вважати і реальним, і фантастичним героєм?
· Як ви вважаєте, «Крихітка Цахес...» — твір серйозний чи ні?


4. Визначення теми та проблематики твору
Разом складімо схему проблем, які порушив Гофман у творі.
III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Словникова робота (запис до зошитів)
· Що таке алегорія? Як її використовує Гофман? (Алегорія — інакомовлення, у якому конкретний образ є формою розкриття абстрактного уявлення, судження, поняття.)
· Що таке сатира? чим вона відрізняється від гумору? (Сатира — різновид смішного, комічного; особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в осудливому осміянні негативного — суспільних явищ, людських вад тощо.)
· У чому полягає сатирична спрямованість повісті-казки? (Сатирична спрямованість твору полягає передусім у змалюванні звичаїв, що панують у князівстві, зображенні порядків у політиці та системі освіти, чиношанування та самозасліпленості філістерів тощо.)
· Що таке гротеск? Знайдіть елементи гротеску на сторінках твору. (Гротеск — вид художньої образності, для якого характерними є фантастична основа, тяжіння до особливих, незвичайних, ексцентричних, спотворених форм, поєднання в одному предметі або явищі несумісних, контрастних якостей (комічного з трагічним, реального з фантастичним тощо), що веде до абсурду; заперечення усталених художніх і літературних форм.)
· Що таке іронія? Чи присутня іронія в повісті-казці Гофмана? (Іронія — негативне оцінювання предмета чи явища за допомогою його висміювання.)
2. Аналіз тексту літературного твору
· Знайдіть і зачитайте епізод, який містить опис запровадження освіти; прокоментуйте його.
· Чого автор досягає, використовуючи у творі іронію та гротеск? (Автор із сумом констатує нездоланну владу реальності, яка поглинає романтичні мрії.)
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Інтерактивна вправа «дерево рішень» (робота в групах)
·У трьох групах дайте відповіді на запитання за правилами вправи «Дерево рішень» (Додаток 1).
2. Завершальне слово вчителя (виділене записуємо до зошита)
   Казка-новела Гофмана містить філософське бачення автором сенсу життя людини. Для письменника-романтика духовність невіддільна від людської сутності. Казкова історія злету й падіння Циннобера — це застереження тим, хто прагне лише службового підвищення й матеріального добробуту. Головне в людині — її духовний світ, природні здібності, які обов’‎язково приведуть людину до щастя.
3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Однією фразою підбийте підсумок сьогоднішнього уроку.
4. Інтерактивний прийом «Незавершене речення»
Завершіть речення:
• «Мені вже було відомо...»;
• «Проте я навіть не здогадувався (не здогадувалася), що...»;
• «Відтепер я знатиму про...».
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Написати твір-мініатюру «Чи актуальна повість-казка «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер» сьогодні?».
2. Прочитати «Золотий горнець.
3. Виконати онлайн тест


Додаток 1
1-ша група
У філософській казці Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...» фея Рожабельверде подарувала на весіллі нареченій Кандіді магічне намисто, і відколи та почала його носити, то вже не дратувалася через дрібниці. А що на місці феї подарували б дівчині ви й чому?
2-га група
Уявіть, що фея Рожабельверде пообіцяла виконати одне ваше бажання. Яким би воно було?
3-тя група
Уявіть, що вам доручили написати передмову до нового видання казки Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...». Що б ви написали?






Комментариев нет:

Отправить комментарий