воскресенье, 10 ноября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 11 клас


06.11.2019
Конспект уроку із зарубіжної літератури
№ 9 для 11 класу
Тема. Життєвий та творчий шлях Михайла Опанасовича Булгакова. М.Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи
Мета – формувати компетентності:
·        предметні (поглиблення знання про особливості розвитку літератури першої половини ХХст.; знання про життя та творчість М.Булгакова; читацьку активність);
·        ключові (уміння вчитися: навички пізнавальної діяльності; комунікативні: навички спілкування в колективі; інформаційні: уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; громадянські: повагу до Батьківщини, гордість за її талановитих представників; загальнокультурні: прагнення до літературної освіти, естетичний смак, світогляд).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь та навичок.
Міжпредметні зв’язки: історія, мистецтво (художня культура).
Обладнання: портрети М. Булгакова (Додаток 1),  фрагменти відеофільмів про життя М.Булгакова (https://www.youtube.com/watch?v=olFJM8E-gUY , https://www.youtube.com/watch?v=4sQ_TbqTLCU , https://www.youtube.com/watch?v=HkFj_KTQ4bs ) , медіазасоби.
Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Слово вчителя
 «На широкому полі словесності російської у СРСР був одним-єдиним вовком. Мені радили перефарбувати шкуру. Безглузда порада. Перефарбований чи стрижений вовк усе одно не схожий на пуделя. Зі мною і вчинили, як із вовком. І кілька років гнали мене, згідно з правилами ловів, у обгородженому подвір’‎ї»,— так написав у листі до Йосипа Сталіна один із найяскравіших радянських письменників першої половини ХХ ст. — Михайло Булгаков. Попри талант, його було надовго забуто, оскільки його правда була викривальною, а погляди — пророчими Саме про Булгакова ми розпочинаємо сьогодні розмову.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Вступне слово вчителя
    Тільки майже через півстоліття М. Булгакова було знову відкрито для широкого загалу як письменника світового масштабу, який заслуговує посісти гідне місце поміж найславетніших митців Булгаківські твори нарешті завоювали читацьку любов і усталений інтерес літературознавців у різних країнах, його ім’‎я навіть увійшло до «Пантеону ХХ ст.», створеного в Америці для увічнення найвидатніших людей епохи І все це при тому, що він жив і писав за умов, що заперечували саму можливість творчої праці, багато років він почувався заживо похованим. Його творча праця була взірцем героїчної відданості мистецтву та свідченням мужнього опору художника тоталітарній владі, що намагалася зламати його дух. «Рукописи не горять»,— сказав один із героїв, створених письменником, і час засвідчив: ці слова є істинними.
2. Складання таблиці порівняння первинних і вторинних знань
Життя та творчість М. Булгакова
Це було мені відомо
Це для мене є новим
3. Огляд життя та творчості М. Булгакова
Що із почутого вам запам’‎яталося найбільше? Чому?
4. Розповідь учителя
   Ушанування пам’яті М. Булгакова. Щороку в день народження письменника, 15 травня, у місті Буча, де колись була дача сім’ї Булгакових, біля пам’ятника, відбувається вшанування пам’яті Михайла Опанасовича. 15 травня 2004 року у Москві на вулиці Велика Садова, 10, відкрито Культурно-просвітній центр, музей-театр «Булгаковський Дім». 2011 року на базі культурного центру відкрито Театр імені М.О.Булгакова.
   2005 року у Києві з’явилася вулиця Булгакова. Ювілейного 2006 року, до 115-річчя митця, Київська обласна рада одностайно ухвалила рішення «Про збереження культурної та історичної спадщини та створення історико-ландшафтного парку (заповіднику) садиби відомого письменника М.О.Буглагова». Згодом історико-ландшафтний парк внесли до переліку нерухомих пам’яток Київської області. 19 жовтня 2009 року у Києві відкрили перший в Україні пам’ятник, присвячений Булгакову. Його встановили на Андріївському узвозі, 13, де колись жив письменник. Окрім Києва і Москви пам’ятники письменнику є також в Харкові, Владикавказі, Вязьмі.
5.Сприйняття творів інших видів мистецтва.
Перегляд відеофільмів.
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Порівняння первинних і вторинних знань (запис до зошитів).
Заповніть 2-й стовпчик таблиці порівняння вторинних і первинних знань, прокоментуйте ваші записи.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда-узагальнення
♦ Якою особистістю постає перед вами М. Булгаков?
♦ Які почуття викликає доля письменника?
♦ Про що свідчить зв’‎язок роману М. Булгакова з творами його видатних попередників?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати «Майстер і Маргарита» М. Булгакова, уміти аналізувати роман.











Додаток 1
Результат пошуку зображень за запитом "Булгаков"

Комментариев нет:

Отправить комментарий