воскресенье, 20 октября 2019 г.

Конспект із ЗЛ для 10 кл


16.10.2019
Конспект із зарубіжної літератури
для 10 класу № 7
Тема. В.Шекспір «Гамлет». «Чи бути, чи не бути?»: філософська проблематика трагедії
Мета — формувати компетентності: предметні (знання тексту трагедії В. Шекспіра «Гамлет»; уміння розмірковувати над порушеними у творі філософськими проблемами, пояснювати вчинки героїв; логічне мислення; уміння працювати в групі; естетичний смак); ключові (уміння вчитися: навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативну: навички роботи в групі; інформаційну: навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурну: прагнення літературної освіченості).
Тип уроку: урок опанування нових знань.
Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Евристична бесіда
· Розкажіть про історію створення трагедії «Гамлет».
· Дайте визначення терміна трагедія.
· Про що дізнався Гамлет від Привида?
· Що має на меті Гамлет? (Помститися за смерть батька, тим самим «вилікувати» час, виправити кривду, покарати злочинця.)
· Які стосунки виникають між Гамлетом та Офелією? (Гамлет та Офелія кохають одне одного. Принц не раз освідчувався дівчині, вона відповідає йому взаємністю.)
· Як реагує на ці взаємини Полоній, батько Офелії? (Він закликає дочку бути менш довірливою, не вважати закоханість Гамлета за справжнє почуття й забороняє їй зустрічатися з принцом, оскільки у них все одно немає майбутнього.)
· Що відповіла Офелія Полонієві на ці слова? (Вона погоджується як слухняна дочка.)
III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV.РОБОТА НАД ТЕМОЮ ТВОРУ
1. Аналіз тексту літературного твору (робота в групах)
· У чотирьох групах дайте відповіді за змістом трагедії В. Шекспіра «Гамлет»: 1-ша група — дії I; 2-га, 3-тя й 4-та групи — дії II.
Запитання групам
1-ша група
· Яка подія приголомшила офіцерів королівської варти? (Поява Привида.)
· Від кого про це дізнався Гамлет? (Від свого друга Гораціо.)
· Як розвиваються на цей момент стосунки Гамлета з королем та королевою? Наведіть цитати, прокоментуйте їх.
Висновок. Гамлет приголомшений смертю батька та весіллям матері. Він ненавидить дядька та зневажає матір. І в нього є для цього вагомі причини.
2-га група
· Яка звістка схвилювала членів королівської сім’‎ї? (Гамлет став несповна розуму.)
· Назвіть причину божевілля принца на думку Полонія. (Полоній вважав, що Гамлет збожеволів через кохання до Офелїї.)
· Навіщо король посилає Розенкранца та Ґільденстерна до Гамлета? Чи розуміє це принц? (Король посилає до Гамлета друзів дитинства з метою з’‎ясувати причини нинішнього стану принца. По суті, вони виконують роль шпигунів, служачи королю та зраджуючи Гамлета. Принц здогадується про це. Розенкранц і Ґільденстерн не приховують, що діють за наказом Клавдія.)
· Як Гамлет пояснює зміни свого настрою?
3-тя група
· Із монологу Гамлета (сцена 2) випишіть цитати, які стосуються почуттів героя, поясніть їх.
· Про що свідчать виписані цитати? (Раніше Гамлет був щасливою людиною, перебуваючи в захваті від навколишнього світу та людей. Але все це у минулому. Глибоке розчарування призвело до радикальних змін у світосприйнятті героя: тепер він бачить світ у чорних тонах, ніщо не радує його.)
· Як поставився Гамлет до приїзду акторів до Ельсінора? (Принц зацікавився цією подією, більше того, він запропонував одному з акторів вивчити монолог, складений ним самим, та вставити текст у п’‎єсу.)
4-та група
· Прочитайте монолог Гамлета . За що він картає себе? (Гамлет докоряє собі за те, що він нічого не зробив за заповітом Привида, а лише розмірковував і говорив. Це все лише «слова, слова, слова»! Усвідомлення цього змушує героя страждати.)
· На які дії зважується принц? (Гамлет вирішив дописати монолог для п’‎єси, яку будуть ставити актори, щоб подивитися на реакцію Клавдія на розіграну ситуацію, схожу на ту, що сталася в королівській сім'ї.)
· Чому для Гамлета важливо побачити реакцію короля? (Герой не може бути абсолютно впевненим у словах Привида: а раптом це дух диявола, що в такий спосіб спокушає його? тому Гамлет хоче перевірити це й переконатися в тому, що Клавдій — убивця.)
2. Інтерактивна вправа «Ваша думка» з використанням методу «ПРЕС»
Чи був божевільним Гамлет?
3. Постановка та розв'язання проблемного питання
Навіщо Гамлетові потрібно було вдавати із себе божевільного?
4. Декламування поетичних творів
(Учитель декламує монолог Гамлета «Чи бути, чи не бути?».)
5. Інтерактивна вправа «Вільне письмо»
Запишіть упродовж 3 хвилин свої асоціації, думки щодо прочитаного.
6. Евристична бесіда
· Герой-мислитель Гамлет розмірковує над тим, яка життєва позиція людини більш благородна. Який вибір зробити: підкоритися ударам долі чи боротися, захищаючи свою гідність?
· Що означають для Гамлета слова «Чи бути, чи не бути?» (Ці слова можна розтлумачити відповідно як «жити» та «померти». Але просто жити для героя недостатньо. Гамлет розуміє, що підкоритися долі — це теж для нього означає «не бути». «Бути» означає боротися, ризикувати, діяти.)
· Як ви вважаєте, чому п’‎єса, яку ставили у королівському замку, дістала назву «Мишоловка»? (Гамлет наставив пастку на Клавдія і чекав, чи не потрапить той до неї, як миша до мишоловки. Викривши себе, король дав би принцеві підстави для помсти.)
· Чи виправдала п’‎єса свою назву? (Так, адже Клавдій був настільки стурбований виставою, що навіть не зміг додивитися її до кінця і вийшов геть. сумнівів не залишилося: слова Привида були правдою.)
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Вивчити напам’ять монолог Гамлета.
2.Прочитати IV I V дії.

Комментариев нет:

Отправить комментарий