15.10.2019
Конспект уроку із зарубіжної
літератури
для 6 класу №13-14
Тема. Роберт Льюїс Стівенсон. Життєвий і творчий шлях. «Острів
скарбів». Сюжет твору
Мета:
·
навчальна:
ознайомити учнів із
життям і творчістю шотландського письменника, його життєвим і творчим шляхом,
історією створення і сюжетом роману, проблематикою; допомогли зрозуміти
характери героїв, мотиви їх учинків;
·
розвивальна:
розвивати в учнів
образне та логічне мислення, навички самостійної роботи з художнім текстом,
виділення ключових епізодів, висловлення думок і вражень щодо прочитаного;
·
виховна:
прищеплювати учням
духовну стійкість, оптимістичне світобачення, наполегливість у навчанні і праці,
кращі людські якості.
Теорія літератури: пригодницький роман, композиція, сюжет.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Опрацювання статті підручника
про Роберта Льюїса Стівенсона (ст..58-61)
ІІІ.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ
НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Бесіда за запитаннями
підручника (ст..61)
2.Переказ розділів 1-4 частини
І роману Роберта Льюїса Стівенсона «острів скарбів»
3.Евристична бесіда
o
Чим
захопив вас твір, чи захотілось дізнатись про подальші пригоди героїв?
o
У
якій країні відбуваються події?
o
З
якими героями ми познайомилися?
o
Як
ви думаєте, чи не вчинив Джим Гокінс нерозважливо, вирушивши у далеку мандрівку
на пошуки скарбів?
o
Як
змальовує автора героїв? Хто з них викликає ваші підозри?
o
Чи
вірите ви, що хлопець цього віку може вирушити в далеку небезпечну подорож,
виконувати «дорослі» обов’язки?
o
Від
імені кого ведеться розповідь у творі? Як ви думаєте, чому?
ІV.ЗАКРІПЛЕННЯ
ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1.Інтерактивна вправа «Мозковий
штурм»
Визначте тему роману.
2.Складання словничка морських
термінів
Складіть словничок морських термінів, які зустрічаються в книзі.
3.Слово вчителя
Книга Роберта Льюїса Стівенсона «Острів скарбів» увійшла до золотого фонду
популярної літератури, стала улюбленою для мільйонів читачів усього світу, а її
головний герой Джим Гокінс – об’єктом захоплення і навіть заздрості. Сьогодні
ми спробуємо розібратися, про які скарби йдеться у цьому творі – про
матеріальні, здобуті нечесним шляхом, чи про духовні, тобто ті, які можна
знайти в самому собі.
4. Переказ 5-9 розділів І
частини роману «Острів скарбів»
5.Евристична бесіда
§ За яких обставин Джим Гокінс знайшов карту острова
скарбів?
§ До кого хлопець звернувся за допомогою?
§ Хто набирав команду на шхуну, чому?
§ Що й кого побачив Джим у таверні «Підзорна труба»?
§ Опишіть Довгого Джона. За якими прикметами його можна
було одразу впізнати?
§ Яке враження Джон Сілвер справив на Джина?
§ Хто був «той самий чоловік з лискучим обличчям і без двох
пальців на одній руці»?
§ Передайте розмову Сільвера з відвідувачем таверни Томом
Морганом. Про що вона свідчить?
§ Що запідозрив Джим і чому його підозри розвіялись?
6. Складання «сюжетного
ланцюжка»
Складіть «сюжетний ланцюжок» або план першої частини роману.
V.ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
У біографії Роберта Льюїса Стівенсона мене найбільше вразило те, що …
VІ.ПОВІДОМЛЕННЯ
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ
1.Прочитати розділ 10-14 І частини, та ст. підручника 69-77.
Комментариев нет:
Отправить комментарий