четверг, 10 октября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 11 клас


09.10.2019
Конспект уроку із зарубіжної літератури
для 11 класу №6
Тема. Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні та естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, ДЖ, Джойс і М. Прус як фундатори модернізму в європейській прозі
Мета – формувати компетентності:
·        предметні  (систематизовані знання про модернізм як творчий метод та головні художні відкриття письменників-модерністів; читацьку активність);
·        ключові (уміння вчитися : навички засвоєння та критичного осмислення здобутої інформації; комунікативної: навички роботи в групі; інформаційні: навички самостійного здобуття інформації та її систематизування; загальнокультурні: прагнення літературної освіти; естетичний смак; світогляд).
Тип уроку: урок опанування нових знань і формування на цій основі вмінь та навичок.
Основні терміни й поняття: модернізм, світоглядно-естетичні засади, потік свідомості, течії та напрями модернізму.
Міжпредметні зв’язки: основи філософії.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Аналізування контрольної роботи
2. Бліцопитування «Запитання – відповідь»
o   У чому полягали історичні особливості порубіжжя ХІХ – ХХ ст.?
o   Назвіть причини виникнення нових літературно-мистецьких течій на зламі століть.
o   Схарактеризуйте відомі вам модерністські течії.
ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слово вчителя
   Про мистецтво перших десятиліть ХХ ст. О. Вайльд сказав, що воно не наслідує життя – воно звільняється від соціальних зобов’язань, а митці прагнуть нових форм. Власне, про прагнення тогочасних митців то про те, якими були ці форми, ми говоритимемо впродовж цього і наступних уроків.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Вступне слово вчителя (Виділене записуємо до зошита)
   Розчарування митців у дійсності та реалістичному способі її відтворення зумовило зацікавлення новітніми філософськими теоріями та появу нових художніх методів, названих декадентськими, авангардистськими й модерністськими. У перекладі з французької декаданс означає занепад, авангард – передовий загін, а модерн – сучасний, найновіший. Цими термінами почали позначати якісно нові явища в художньому процесі – ті, що перебували на передових, авангардних позиціях та були пов’язані з занепадом суспільної думки і культури, із пошуками позитивних ідеалів, звертанням у цих пошуках до Бога і віри, до містичного і ірраціонального.
   Поява модернізму не була випадковою. Варто зазначити, що у філософії початку ХХст. переважали песимізм, ірраціоналізм та індивідуалізм. Традиції художньої культури, побудовані на класичних зразках реалізму, коли дія відбувається у певний час, у конкретному місці, а сюжет твору є стрижневим, довкола якого обертаються всі герої та події, було зруйновано. Новий погляд на світ, як зазвичай, утвердили філософи та психологи. Діячі літератури також не залишилися осторонь, щоправда, письменники-модерністи так і не створили єдиної естетичної платформи, не створили колективних творчих програм. Уважають, що витоки модернізму виплекано трьома найвидатнішими прозаїками ХХ ст..: француза Марселя Пруста, ірландця Джеймса Джойса та австрійця Франца Кафки. Цікаво, що вони не вважали себе модерністами, працювали незалежно один від одного, повноцінно не спілкувались.
2. Теорія літератури (Записуємо до зошитів)
Ознаки модернізму
§  Особлива увага – до внутрішнього світу особистості.
§  Орієнтування на одвічні закони буття та мистецтва.
§  Розуміння літератури як найвищого знання, що сягає найінтимніших глибин душі особистості.
§  Схильність до містицизму.
§  Пошук нових засобів мистецтва.
§  Прагнення перетворити світ за законами краси і мистецтва.
§  Створення нової художньої реальності, експерименти.
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати «Перевтілення» Ф. Кафки
*Підготувати повідомлення про життя і творчість Ф. Кафки.
  

Комментариев нет:

Отправить комментарий