воскресенье, 20 октября 2019 г.

Конспект із ЗЛ для 11 кл


16.10.2019
Конспект уроку із зарубіжної літератури
для 11 класу №7
Тема. Життя та творчий шлях Франца Кафки. Своєрідність світобачення та його художнього втілення в оповідання «Перевтілення»
Мета (формувати компетентності):
·        предметні (поглиблені знання про модернізм та його вплив на літературу; знання про життя та творчість Ф. Кафки; читацьку активність);
·        ключові (уміння вчитися: навички пізнавальної діяльності; комунікативні: навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до почуттів і думок оточуючих; інформаційні: уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; загальнокультурні: прагнення до літературної освіти, естетичний смак, світогляд).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь та навичок.
Основні терміни та поняття: модернізм, гротеск, міфотворчість, експресіонізм.
Майстерність Кафки — в умінні примушувати перечитувати.
Його розв'язки — або їхня відсутність — підказують тлумачення, але не виражають його однозначно, і, щоб переконатися в тому, що ви зрозуміли правильно, доводиться перечитувати всю історію спочатку під новим кутом зору.
А. Камю
Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Експрес-опитування
♦ Схарактеризуйте світоглядні та естетичні засади модернізму в літературі.
♦ Кого називають засновниками («батьками») європейської модерністської прози? Чому?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
1. Робота з епіграфом до уроку
Як ви розумієте вислів Альбера Камю?
2. Слово вчителя
   Саме про Франца Кафку — одну із найбільш трагічних і суперечливих постатей літератури першої половини ХХ ст. — та його творчість, що відображає складності і протиріччя сучасного йому світу, ми говоритимемо сьогодні.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Вступне слово вчителя
   Як ви знаєте, ще у давнину люди намагалися пояснити дії багатьох природних сил, призначення та шляхи долі людини. Для цього вони вигадали безліч міфів про богів та надприродних істот, які керують світом, долями і вчинками людей. У таких міфах тісно переплелися реальність та фантастика. Кафка-письменник об’‎єднав у своїх творах справжнє і надприродне, створивши особливу картину сучасного йому світу. Щоправда, світ Кафки безжалісний і абсурдний, позбавлений логіки, людина в ньому самотня та беззахисна — настільки маленька, що почувається комахою.
   «Кафка не любив теорій. Він говорив образами, тому що мислив образами. Образна мова була для нього найприроднішою. Навіть у так званому щоденному спілкуванні... основна частина цієї мови цнотлива і проста; зовні вона справляє враження холодної, подекуди зустрічаються прозаїзми або навіть затемненості сенсу, проте це лише видимість, а глибоко всередині не перестає горіти полум’‎я»,— так писав про митця Макс Брод.
2. Огляд життя Франца Кафки.Повідомлення за індивідуальним домашнім завданням
3. Колективне ґронування за темою «Особливості світовідчуття Кафки. Художні особливості творчості Кафки» (із подальшим коментуванням)
4. Слово вчителя
   Літературні та автобіографічні джерела «Перевтілення». Із-поміж літературних джерел «Перевтілення» називають «Метаморфози» Овідія та «Двійники» Ф.М.Достоєвського. «Метаморфози», як відомо, містять 200 поетичних розповідей про перевтілення, а дія повісті Достоєвського починається, як і новела Кафки, з пробудження героя, який незадоволений службою і не може зрозуміти, сон це чи ні; на балу ж він уявляє себе жуком поряд з молодим струнким офіцером. Ім’я героя Кафка запозичив, вочевидь, із роману Я. Вассермана «Історія юної Ренати Фукс», де діє персонаж Ґреґор Замасса.
   Новела Кафки має також автобіографічні джерела. Так, Ґреґор пригадує невдале сватання до касирки магазину капелюшків: наречена письменника Ф. Бауера носила екстравагантні капелюшки і була реєстратором на підприємстві. А в щоденнику Кафки є запис про те, що він на якийсь час відчував себе вкритим панциром.
5.Теорія літератури
Визначте композицію новели Ф. Кафки «Перевтілення».
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Прочитати «Гранатовий браслет» О. Купріна
*підготувати повідомлення про О. Купріна, про історію написання «Гранатовий браслет»

5. Теорія літератури (запис до зошитів)

♦ Визначте сюжет і композицію твору Ф. Кафки.

Очікуваний результат

♦ Три розділи: зав’‎язка (перевтілення Ґреґора) → кульмінація (вигнання Ґреґора батьком, «бомбардування» яблуками) → розв’‎язка (смерть Ґреґора).

Комментариев нет:

Отправить комментарий