среда, 16 октября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 5 клас


15.10.2019
Конспект уроку із зарубіжної літератури
для 5 класу №13-14
Тема. Контрольна робота №1 за тематичним блоком «Вступ. Казки народів світу». О.С.Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»
Мета:
·        навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю великого російського поета, показати синтез фольклорних і літературних елементів у його казках;
·        розвивальна: розвивати в учнів образне та асоціативне мислення, навички виразного читання віршованих творів, уміння визначати художні особливості та їхню роль у творі, висловлення думок і вражень щодо прочитаного;
·        виховна: виховувати почуття патріотизму, кращі людські якості,любов до прекрасного, до мистецтва.
Теорія літератури: прозові та віршові твори, художні засоби, зв’язок літератури та фольклору.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І.КОНТРОЛЬІ КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Варіант І
Початковий та середній рівні(по 1 бала за кожну правильну відповідь)
1. Продовженням японського прислівя «Треба розум мати» є вислів:
а) щоб власні помилки помічати;   б)тільки б швидко;
в) ніж неробство;                               г) щоб бачить сто років.
5. Назвіть один твір мистецтва (крім літературного), де зустрічається героїня Шахразада (Шехерезада).
6.Продовжте речення :
«Антитеза – це …»
Варіант ІІ
5.Назвіть твір мистецтва (окрім літературного) за вивченими казками.
6.Продовжте речення :
«Алегорія – це …»
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Вступне слово вчителя
   Олександр Сергійович Пушкін… Це ім’я відоме всьому світові. Пригадайте з дитинства дзвінкі й мелодійні рядки:
·        «Ветер по морю гуляет и кораблик подгоняет…»
·        «Три девицы под окном пряли поздно вечерком…» т.ін.
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Робота з розділом підручника «Літературна розминка» (ст..64)
ІV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Виразне читання статті підручника про О. С. Пушкіна (ст..64-66)
2.Робота за розділом «Літературна кухня» підручника (ст..66-67)
3. «Це цікаво!»
    Імена промовляють самі за себе. Ім’я Руслан тюркського походження – «арслан» означає «лев», Людмила – слов’янське ім’я – «людям мила».
   Перший поет пушкінської доби В. А. Жуковський подарував О. С. Пушкіну свій портрет із написом «Переможцю-учневі від переможеного вчителя» в той високоурочистий день, коли він закінчив свою поему «Руслан і Людмила».
   Ще від своєї няні Орини Родіонівни Пушкін чув таку казку-приказку: «Що за диво, - говорить мачуха, -  ось що за диво: біля моря-лукомор’я стоїть дуб, а на тому дубі золоті ланцюги, і по тих ланцюгах ходить кіт; угору йде – казки розповідає, вниз іде – пісні співає. Царевич прилетів додому і з благословення матері переніс перед палац дивний дуб».
   Поет так яскраво уявив цю картину, так барвисто прикрасив її поетичними деталями та ще й надав поетичної форми, що вийшли неперевершені поетичні рядки, які й стали вступом (прологом) до поеми «Руслан і Людмила».
4.Виразне читання вступу до поеми «Руслан і Людмила» учителем, потім учнями (ст..67-68)
5.Словникова робота
Ватаг – ватажок, командир. Витязь – лицар, воїн. Лукомор’я – вигин морського берега. Смарагдовий – яскраво-зелений за кольором.
6.Обмін враженнями, спостереження над текстом
Які народні казки, казкових персонажів ви згадали, слухаючи цей пушкінський твір?
7.Компаративний аналіз оригіналу та перекладу
Зіставте оригінал та переклад.
Висновок. Перекладач М. Терещенко максимально точно передав текст, обґрунтовано змінюючи деякі поняття. Наприклад, «дядька» - в російські мові не тільки «дядя», а й вихователь. доглядач (переважно дворянських дітей), в українській мові такого поняття немає.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Літературна гра
Позмагайтесь, хто найбільше (або останній) назве персонажів вступу до поеми «Край Лукомор’я…»
VІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Вивчити напам’ять вступ до поеми «Руслан і Людмила».

Комментариев нет:

Отправить комментарий