понедельник, 21 октября 2019 г.

Конспект із ЗЛ 8 кл


21.10.2019
Конспект із зарубіжної літератури
для 8 класу №15-16
Тема. Гомер. «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла». Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Образи Ахілла і Гектора. Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо (VII-VI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань
Мета:
·        навчальна: ознайомити учнів з фактами життя давньогрецького поета Гомера; з’ясувати, у чому полягає «гомерівське питання»; встановити зв'язки між Троянським циклом міфів та поемою «Іліада»; довести, що поема «Іліада» є енциклопедією життя стародавніх греків;
·        розвивальна: розвивати мовні, читацькі компетенції, виховувати інтерес до вивчення культури та літератури доби античності;
·         виховна: виховувати почуття патріотизму, справедливості, мужності та гуманності.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів.
Гомер кожному може дати стільки,
скільки кожен візьме в нього.
Старогрецький вислів
Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слово вчителя
   Чи можна чогось навчитися у сліпої людини? Невже вона «бачить» і розуміє краще за нас, зрячих? Чи можна чогось навчитися у стародавньої людини? Невже її духовний досвід може бути корисним людині XXI сторіччя? Саме на ці запитання ми сьогодні спробуємо знайти відповіді, адже в центрі нашої уваги — творчість легендарного засновника європейської літератури Гомера.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Складання сенканів «Троя», «Герої Трої», «Ахілл», «Троянська війна» (за вибором учнів).
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з епіграфом уроку
2. Відомості про Гомера (ст..64-69; записуємо літературознавчі терміни)
3. Слово вчителя (виділене записуємо до зошита)
   «Гомерівське питання» виникло ще за доби еллінізму і охоплює переважно дві проблеми: авторство та обставини виникнення гомерівського епосу. У VI ст. до н. е. за розпорядженням афінського тирана Лісистрата були вперше ретельно досліджені гомерівські тексти. До V ст. до н. е. поету, крім «Іліади» та «Одіссеї», приписували ще багато епічних поем. Але за еллінської доби авторство Гомера стосовно «Одіссеї» заперечувалося.
   Наприкінці XVIII ст. з’‎явилося твердження, що «Іліада» Гомера — це сукупність окремих героїчних пісень, зведених буцімто в єдине ціле невідомим редактором тільки у VI ст. до н. е. Однак невдовзі це твердження більшістю академічних учених було категорично відкинуто. Заперечували цю версію і видатні письменники, зокрема Гете, Шиллер і Гоголь, які високо цінували художню досконалість гомерівського епосу.
   У наш час завдяки комп’‎ютерним дослідженням було доведено, що поема «Іліада» — це твір одного автора, а не зібрання легендарних оповідей. Також було підтверджено, що «Одіссея» написана на 30-40 років пізніше за «Іліаду». Ці дослідження стало ще одним свідченням, що давньогрецький рапсод справді існував. Але й досі одностайної думки щодо гомерівського питання немає. Одні дослідники стверджують, що Гомер — міфічна особа, тому його поеми слід розглядати як фольклорний твір. Інші вважають, що Гомер — реальна особа, неперевершений співець античної культури.
4. Читання уривка «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140-410)
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Прочитати уривок із «Іліади» «Викуп Пріамом тіла Гектора» (пісня 24, вірші 470-670), аналізувати прочитане.
2.Підготувати виразне читання елегії Тіртея «Добре вмирати тому…»
*підготувати повідомлення про давньогрецький театр, про життя і творчість Есхіла.



Комментариев нет:

Отправить комментарий